Odpowiedzi na pytania zadane przez Wykonawców w postepowaniu przetargowym - Rewitalizacja budynku urzędu gminy w Drawsku poprzez wymianę dachu
GK-ZP. 271.5.14
Odpowiedzi na pytania Wykonawców
Drawsko 2 stycznia 2015 r.
dot. postępowania przetargowego „Rewitalizacja budynku urzędu gminy w Drawsku poprzez wymianę dachu”
- Proszę o podanie koloru dachówki – STWiOR i przedmiar robót określają że ma być gładka angobowana, nie jest podany kolor.
Odpowiedź : tak ma być angobowana kolor czerwony nawiązując do istniejącej dachówki położonej na budynku przedmiar nr 28
- Proszę o sprecyzowanie grubości blachy cynkowo-tytanowej na obróbki blacharskie. STWiOR i przedmiar robót określają przedział 0,65mm do 1,00mm. Grubość musi być określona jednoznacznie.
Odpowiedź : Tak należy przyjąć blachę cynkowo tytanową gr 0,7 mm
- Proszę o sprecyzowanie grubości blachy cynkowo-tytanowej rynien i rur spustowych.
Odpowiedź : Tak należy przyjąć blachę cynkowo tytanową gr 0,7 mm
- Proszę o określenie czy zakres robót obejmuje wykonanie remontu dwóch wieżyczek od frontu.
Odpowiedź : Zakres nie obejmuje remontu dwóch wieżyczek
- Pozycja 29 przedmiaru robót określa, że bariery śniegowe mają być wykonane z blachy powlekanej (rozwiązanie odpowiednie dla pokrycia z blachodachówki). Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie płotków śniegowych?
Odpowiedź: Tak zamawiający dopuszcza płotki śniegowe takie jak do dachówek ceramicznych.
- Proszę o sprecyzowanie zapisów poz. 30 przedmiaru robót. Czego ma dotyczyć zabezpieczenie przed ptactwem? Proszę o podanie miejsca montażu, rodzaju zabezpieczenia.
Odpowiedź : należy wykonać tzw wróblówki i ułożyć na gzymsach i elementach wystających.
- Pozycja 39 przedmiaru robót – wykonanie instalacji odgromowej kompletnej wraz z pomiarami. Co Zamawiający rozumie pod pojęciem kompletnej? Odtworzenie zwodów na dachu i zwodów pionowych i wpięcie w istniejące uziemienie? Czy wykonanie uziemienia także w gruncie?
Odpowiedź : Tak należy odtworzenie zwodów na dachu i zwodów pionowych i wpięcie w istniejące uziemienie . Wykonać w tych samych miejscach na dachu oraz zakończyć pomiarami.
- Czy obecne uziemienie w gruncie spełnia wymagania normowe?
Odpowiedź : Uziemienie jest opisane w protokóle przeglądu okresowego budynku . Spełnia wymagania normowe.
- Proszę o przedstawienie projektu wykonania instalacji odgromowej.
Odpowiedź : Instalację należy wykonać zgodnie z obecną instalacją wykonaną na dachu. Inwentaryzacja obiektu w posiadaniu inwestora.
- Proszę o przedstawienie i załączenie do SIWZ aktualnego protokołu przeglądu okresowego kominów przeznaczonych do przemurowania.
Odpowiedź : protokół przeglądu okresowego kominów przeznaczonych do przemurowania
znajduje się u inwestora do wglądu , kominy należy przemurować wg w ilości określa przedmiar robót budowlanych.
- Poz. 32 przedmiaru robót dotyczy robót zewnętrznych czy wewnętrznych? (w pomieszczeniach o pow. podłogi …)
Odpowiedź : Przedmiar dotyczy robót zewnętrznych ścian wystawek
- Poz. 28 przedmiaru robót określa osadzenie ław kominiarskich. Czy Zamawiający przewiduje montaż tych elementów? Jeśli tak to proszę o sprecyzowanie umieszczenia ich oraz ilości i długości ław kominiarskich, stopni.
Odpowiedź : Tak zamawiający przewiduje montaż tych elementów jest ujęte w pozycji kosztorysowej poz 28 , należy wykonać w tej samej ilości jak na istniejącym dachu uzgodnić z inwestorem.
13. Czy zamawiający przewiduje montaż jakichkolwiek wyłazów dachowych?Jeśli tak to ile sztuk i jakie wymiary.
Odpowiedź : Należy przewidzieć takie same jak w istniejącym dachu zależy od uszkodzenia koszty zostały uwzględnione w pozycji kosztorysowej poz 19 Przyjęto rezerwę na roboty ukryte i nieprzewidziane – uzgodnić z inspektorem
- Projekt umowy oraz STWiOR w wielu miejscach mówią o dokumentacji projektowej – proszę o przedstawienie i załączenie dokumentacji projektowej .
Odpowiedź : Roboty naprawy dachu maja być wykonane na istniejącym dachu o nie zmienionym kształcie i spadku pokrycia dachu, inwestor posiada dokumentację inwentaryzację do wglądu w siedzibie inwestora.
- Czy Zamawiający przewiduje przedłużenie terminu wykonania zadania ze względu na charakter i zakres wykonania prac oraz okres zimowy.?
Odpowiedź; Inwestor nie przewiduje przedłużenia terminu wykonania zadania.
- SIWZ określa termin wykonania zadania do 28 lutego 2014r. Jednak zapisy umowne skracają faktyczny czas wykonania zadania nawet do 14 lutego 2015. Paragraf 9 pkt 4 umowy mówi, że „data podpisania bezusterkowego protokołu odbioru końcowego uważana jest za termin wykonania przedmiotu umowy”, a odbiór zgodnie z pkt 2 tego paragrafu może się odbyć do 10 dni roboczych od zgłoszenia przez Wykonawcę gotowości do odbioru. Uwzględniając te wszystkie zapisy wychodzi termin wykonania zadania 14 luty 2015r.
Proszę o zmianę tych zapisów i urealnienie terminu wykonania remontu dachu o pow. ok. 800m2 w warunkach zimowych.
Odpowiedź: Odbiór końcowy przedmiotu inwestycji rozpocznie się w terminie do 2 dni roboczych od daty uzyskania gotowości do odbioru, potwierdzonej pismem Wykonawcy do Zamawiającego
- Paragraf 9 pkt 5 umowy mówi o dokumentacji powykonawczej (2 egz) – proszę o sprecyzowanie zakresu tej dokumentacji.
Odpowiedź; Zakres dokumentacji powykonawczej: protokół odbioru robót, kosztorys powykonawczy wykonanych robót zgodnych z przedmiarem i Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót pkt 8.2.
- Ten sam paragraf mówi o przestawieniu przez Wykonawcę do ostatecznego rozliczenia za wykonane roboty „ostatecznej decyzji pozwolenia na użytkowanie”. Proszę o sprecyzowanie czy ta inwestycja wymaga takiej decyzji? Jeśli tak to proszę o przedstawienie decyzji pozwolenia na budowę na podstawie której realizowany będzie remont i na podstawie której można uzyskać stosowną decyzję pozwolenia na użytkowanie. W przeciwnym razie proszę o zmianę zapisów umowy.
Odpowiedź: Nie są wymagane decyzje o pozwoleniu na użytkowanie.
- Paragraf 6 umowy „Obowiązki wykonawcy” w pkt 4 wymienia inwentaryzację powykonawczą (3 egzemplarze) – czego ma dotyczyć ta inwentaryzacja? Proszę o sprecyzowanie.
Odpowiedź : nie jest wymagana inwentaryzacja powykonawcza.
- Czy obiekt wpisany jest do rejestru zabytków lub jest w strefie ochrony konserwatorskiej?
Odpowiedź: obiekt jest objęty ochroną konserwatorską.
- Budynek przylega do ciągu pieszego. Czy Zamawiający we własnym zakresie zapewni zajęcia pasa chodnika? Czy koszt tego zajęcia należy uwzględnić w wycenie?
Odpowiedź: Zamawiający nie przewiduje zajęcia ciągu pieszego w związku z wykonywanymi robotami.
Pytanie 22 w poz nr 39 przedmiaru jest napisane scalone normatywy do wycen i budowli nr 108 str 1321 poz 37 15,3 proszę o wyjaśnienie co zamawiający miał na myśli
Odpowiedź : Dotyczy to wyceny scalonej Wykonanie instalacji odgromowej kompletnej wraz z pomiarami
Pytanie 23 w poz 39 przedmiaru jest podane ,wykonanie instalacji odgromowej kompletnej wraz z pomiarami – 1000 m3 , czy podany obmiar 1000 m3 jest prawidłowy przy tej jednostce wykonawca nie jest wstanie wycenić instalacji odgromowej
Odpowiedź : jest to jeden sposób wyceny instalacji odgromowej norma jest na 1000 m3 , a budynek posiada 6,3 , wykonawca może wycenić instalację w inny sposób lub równoważny zachowując w całości na całym dachu taką samą instalację zwody poziome i pionowe i zakończyć pomiarami tej instalacji.
Wójt Gminy Drawsko
Marek Tchórzka
Wyświetleń strony: 1985
Data wytworzenia: 02-01-2015, 12:24:55 przez Administrator
Opublikowano: 02-01-2015, 12:25:40 przez Administrator
Ostatnia modyfikacja: 02-01-2015, 13:00:50 przez Administrator
Drukuj |
Powiadom znajomego