Drawsko, 09.04.2013 r.
DO WSZYSTKICH WYKONAWCÓW,
KTÓRZY POBRALI
SPECYFIKACJĘ ISTOTNYCH
WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Dotyczy:
Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie
przetargu nieograniczonego na usługi „Ubezpieczenie mienia
i odpowiedzialności Gminy Drawsko”
Działając na podstawie art. 38 ust.1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, Zamawiający informuje, że w dniu 5 i 8 kwietnia br. wpłynęły do Zamawiającego pytania od Wykonawców do treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i udziela następujących odpowiedzi:
Pytanie nr 1:
Proszę o uzupełnienie wykazu mienia o rok budowy budynków.
Odpowiedź: Zgodnie z załącznikiem nr 1.
Pytanie nr 2:
Proszę o uzupełnienie wykazu mienia o dane dotyczące konstrukcji budynków dla wszystkich pozycji (tj. uzupełnienie załącznika nr 4, budynki – kolumny od K do M )
Odpowiedź: Zgodnie z załącznikiem nr 1.
Pytanie nr 3:
Proszę o uzupełnienie informacji odnośnie stanu technicznego budynków dla wszystkich pozycji wg poniższych elementów budynków ( tj. uzupełnienie załącznika nr 4, budynki – kolumny od O do T ):
- konstrukcja i pokrycie dach,
- instalacji elektrycznej,
- sieci wodno-kanalizacyjnej oraz centralnego ogrzewania,
- stolarki okiennej i drzwiowej,
- instalacji gazowej,
- instalacji wentylacyjnej i kominowej
Odpowiedź: Zgodnie z załącznikiem nr 1.
Pytanie nr 4:
Proszę o modyfikację zapisów SIWZ poprzez wprowadzenie zastrzeżenia do klauzuli przezornej sumy ubezpieczenia, że nie ma ona zastosowania dla budynków starszych niż 50 lat, oraz tych których wiek nie jest znany.
Odpowiedź: Brak zgody
Pytanie nr 5:
Proszę o modyfikację zapisów SIWZ poprzez wprowadzenie zastrzeżenia do klauzuli odszkodowawczej, że nie ma ona zastosowania dla budynków mieszkalnych i gospodarczych starszych niż 50 lat, oraz tych których wiek nie jest znany.
Odpowiedź: Brak zgody
Pytanie nr 6:
Proszę o przeniesienie klauzuli zabezpieczeń przeciwpożarowych do zbioru klauzul fakultatywnych.
Odpowiedź: Brak zgody
Pytanie nr 7:
Proszę o przeniesienie klauzuli zabezpieczeń przeciwkradzieżowych do zbioru klauzul fakultatywnych.
Odpowiedź: Brak zgody
Pytanie nr 8:
Proszę o modyfikację zapisów SIWZ poprzez zmniejszenie limitu dla ryzyka podtopień do
100 000,00 zł.
Odpowiedź: Brak zgody na zmniejszenie limitu dla ryzyka podtopień do 100 000,00 zł. Wyrażamy zgodę na zmniejszenie limitu dla ryzyka podtopień do 200 000,00 zł.
Pytanie nr 9:
Proszę o modyfikację zapisów SIWZ poprzez zmniejszenie limitu dla ryzyka dewastacji do
20 000,00 zł.
Odpowiedź: Brak zgody
Pytanie nr 10:
Proszę o zmianę definicji „śniegu” :
Z: bezpośrednie działanie ciężaru śniegu lub lodu oraz przewrócenie się mienia sąsiedniego na ubezpieczone mienie wskutek działania ciężaru śniegu lub lodu, powodujące szkody w ubezpieczonym mieniu. Ubezpieczenie obejmuje także szkody spowodowane gwałtownym topnieniem mas śniegu lub lodu z limitem odpowiedzialności 200 000,00 zł.
Na: gwałtowne bezpośrednie działanie ciężaru śniegu lub lodu oraz przewrócenie się mienia sąsiedniego na ubezpieczone mienie wskutek działania ciężaru śniegu lub lodu, powodujące szkody w ubezpieczonym mieniu. Ubezpieczenie obejmuje także szkody spowodowane gwałtownym topnieniem mas śniegu lub lodu z limitem odpowiedzialności 200 000,00 zł.
Odpowiedź: Brak zgody
Pytanie nr 11:
Proszę o informację czy wśród mienie zgłoszonego do ubezpieczenia znajdują się składowiska odpadów oraz sortownie śmieci.
Odpowiedź: Wśród mienia zgłoszonego do ubezpieczenia nie znajdują się składowiska śmieci oraz sortownie odpadów.
Pytanie nr 12:
Proszę o informację czy w okresie ostatnich 20 lat na terenie Gminy wystąpiła powódź, jeśli tak, to jakie lokalizacje zgłoszone do ubezpieczenia zostały nią dotknięte.
Odpowiedź: W ostatnich 20 latach w lokalizacjach zgłoszonych do ubezpieczenia powódź nie wystąpiła.
Pytanie nr 13:
Proszę o informację na temat przyczyn szkód z ubezpieczenia od ognia i innych zdarzeń losowych.
Odpowiedź: Przyczyny szkód z ubezpieczenia od ognia i innych zdarzeń losowych zostały opisane w poniższym zestawieniu.
Opis |
Suma wypłat |
Zalanie pomieszczeń w wyniku pęknięcia wężyka od spłuczki WC. |
647,91 zł |
Zalanie pomieszczeń. |
1 814,67 zł |
Uszkodzenie rynny podczas silnego wiatru |
1 517,98 zł |
Zalanie mieszkań komunalnych oraz klas Gimnazjum wskutek pęknięcia rury przeprowadzającej wodę na strychu |
1 359,44 zł |
Zalanie sufitu na piętrze w kl. V wskutek obfitych opadów deszczu |
1 111,55 zł |
zdewastowanie mostka ruchomego oraz siedzisk huśtawki |
1 353,00 zł |
zalanie pomieszczeń (łazienka, sala zabaw) |
1 422,80 zł |
Uszkodzenie (oberwanie) sufitu i ściany w mieszkaniu komunalnym wskutek burzy i silnej wichury |
6 312,59 zł |
Uszkodzenie części dachówek na budynku wskutek burzy i silnej wichury |
876,92 zł |
Zalanie sufitu i ścian w czterech pomieszczeniach mieszczących się w budynku biblioteki wskutek burzy i wichury |
759,14 zł |
Zalanie ścian i sufitu w 2 łazienkach przedszkolnych oraz w pomieszczeniu gospodarczym wskutek warunków atmosferycznych - nawałnica |
459,89 zł |
Uszkodzenie (pęknięcie) belki od huśtawki dwuosobowej oraz złamanie belki od ruchomego przejścia wskutek aktu wandalizmu |
415,07 zł |
Zniszczenie płotu na placu zabaw oraz elementów piorunochronu na budynku przedszkolnym w wyniku celowego działania nieznanych sprawców |
322,42 zł |
zniszczenie płotka, piaskownicy, siatki wskutek dewastacji |
486,55 zł |
zniszczenie ścian w budynku ( zacieki, odchodzenie farby) , w następstwie topnienia i zamarzania śniegu na dachu budynku |
2 632,91 zł |
Zalanie pomieszczenia w budynku szkoły wskutek burzy i wichury |
770,71 zł |
Uszkodzenie elewacji na budynku hali sportowej wskutek uderzania w ścianie nieznanym przedmiotem (np kamień) |
209,00 zł |
Zalanie lokalu mieszkalnego wskutek opadów śniegu z deszczem |
75,61 zł |
Uszkodzenie urządzeń na skutek przepięcia. |
5 849,16 zł |
Zalanie sufitu oraz paneli podłogowych w lokalu mieszkalnym wskutek w skutek awarii kranu zimnej wody na poddaszu (pomieszczenie którego użytkownikiem jest SP w Piłce) |
660,59 zł |
Zalanie pomieszczeń w budynku przedszkola oraz skrzynki z prądem (wyłącznik główny prądu) wskutek nawałnicy (burza z silna wichurą) |
9 062,66 zł |
Zalanie dwóch biur mieszczących się w budynku UG wskutek burzy i wichury |
2 109,48 zł |
Zniszczenie świeżo odnowionej elewacji budynku wskutek aktu dewastacji - wykonano napisy czarnym sprayem |
521,14 zł |
Pytanie nr 14:
Proszę o potwierdzenie, że odpowiedzialność cywilna z tyt. organizacji imprez nie dotyczy imprez motorowych, motorowodnych, lotniczych i ekstremalnych.
Odpowiedź: Potwierdzamy, iż odpowiedzialność cywilna z tytułu organizacji imprez nie obejmuje imprez motorowych, motorowodnych, lotniczych, ekstremalnych.
Pytanie nr 15:
Proszę o potwierdzenie, że ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje świadczeń medycznych.
Odpowiedź: Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje świadczeń medycznych.
Pytanie nr 16:
Proszę o informację czy wśród mienia zgłoszonego do ubezpieczenia znajdują się budynki wyłączone z użytkowania? Jeśli tak to proszę o wskazanie które to budynki.
Odpowiedź: Wśród mienia zgłoszonego do ubezpieczenia nie znajdują się budynki wyłączone z użytkowania.
Pytanie nr 17:
Proszę o uzupełnienie wykazu pojazdów o pojemność, ładowność oraz rok produkcji dla wszystkich pozycji.
Odpowiedź: Zgodnie z załącznikiem nr 2.
Pytanie nr 18:
Proszę o informację na czym polega specjalność pojazdów Urzędu Gminy ( pozycje: 2,3,4,6,7,9 ) oraz Zakładu Kanalizacji i Wodociągów ( pozycje: 4,5 ).
Odpowiedź: Pojazdy Urzędu Gminy (pozycje: 2, 3, 4, 6, 7, 9) służą do ratownictwa drogowego i przeciwpożarowego i są wykorzystywane przez jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych podczas akcji ratowniczych. Pojazdy Zakładu Kanalizacji i Wodociągów (pozycje: 4, 5) służą do wywozu nieczystości.
Pytanie nr 19:
Prosimy o podanie roku budowy i konstrukcji budynków wskazanych w zał. nr 4.
Odpowiedź: Zgodnie z załącznikiem nr 1.
Pytanie nr 20:
Prosimy o obniżenie limitu dla ryzyka podtopień z 500.000 zł do 200.000 zł.
Odpowiedź: Zgoda na obniżenie limitu dla ryzyka podtopień z 500.000,00 zł do 200.000,00 zł.
Pytanie nr 21:
Prosimy o obniżenie limitu dla ryzyka katastrofy budowlanej z 5.000.000 zł do 1.000.000 zł.
Odpowiedź: Brak zgody na obniżenie limitu do 1.000.000,00 zł. Wyrażamy zgodę na obniżenie limitu dla ryzyka katastrofy budowlanej do 2.500.000,00 zł.
Pytanie nr 22:
Prosimy o podanie w jaki sposób jak transportowana jest gotówka.
Odpowiedź: Gotówka transportowa jest na terenie Gminy Drawsko pieszo. W przypadku Urzędu Gminy gotówka jest przenoszona przez dwie osoby w neseserze specjalnym posiadającym świadectwo homologacji do Oddziału Banku znajdującego się na parterze budynku Urzędu Gminy.
Pytanie nr 23:
Prosimy o podanie w jakim schowku jest przechowywana gotówka.
Odpowiedź: Gotówka jest przechowywana w kasetach metalowych. W przypadku Urzędu Gminy kaseta jest jednocześnie przechowywana w kasie pancernej.
Pytanie nr 24:
W 2012 roku zgłoszonych było 16 szkód z ubezpieczenia od ognia i innych zdarzeń losowych. Prosimy o podanie najczęstszej przyczyny tych szkód i liczby tych szkód.
Odpowiedź: Informacja znajduje się w odpowiedzi na pytanie nr 13.
Pytanie nr 25:
Prosimy o podanie przyczyny szkody wypłaconej z ubezpieczenia maszyn od uszkodzeń.
Odpowiedź: Przyczyną szkody z ubezpieczenia maszyn od uszkodzeń było uszkodzenie mechaniczne pomp do ścieków (noże, rozdrabniacze, uszczelnienia, silniki) wskutek dopływania do przepompowni części stałych płynących w ściekach.
Wójt Gminy Drawsko
Wyświetleń strony: 2109
Data wytworzenia: 09-04-2013, 22:01:01 przez Administrator
Opublikowano: 09-04-2013, 22:30:03 przez Administrator