Drawsko 1 sierpnia 2012 r
ZP.271.4.12
OGŁOSZENIE O WYNIKU POSTĘPOWANIA
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr ZP.271.4.12 ogłoszonego przez Gminę Drawsko w trybie przetargu nieograniczonego na: Wykonanie boisk sportowych w ramach budowy kompleksu ,,Moje Boisko- Orlik 2012” w miejscowości Chełst na dz. nr 79/2 obręb Chełst Zachód gmina Drawsko
ZAWIADOMIENIE
o unieważnieniu postępowania
Gmina Drawsko działając zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm), w związku z wykluczeniem z postępowania firmy Halifax International Sp z o.o. ul. Lindego 4, 60-573 Poznań. Zamawiający informuje o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na: Wykonanie boisk sportowych w ramach budowy kompleksu ,,Moje Boisko- Orlik 2012” w miejscowości Chełst na dz. nr 79/2 obręb Chełst Zachód gmina Drawsko gdyż cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na finansowanie tego zamówienia.
Postępowanie zostało unieważnione na mocy art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy – Prawo zamówień publicznych (test jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm)
UZASADNIENIE
Postępowanie unieważniono na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 – cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Na sfinansowanie zamówienia Zamawiający zamierzał przeznaczyć kwotę 1 200 468,61 zł brutto. Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia środków finansowych na podmiotowe zadanie. Z postępowania wykluczono firmę Halifax International Sp z o.o. ul. Lindego 4, 60-573 Poznań. Wykonawca w złożonej ofercie przedstawił zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek ZUS i zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach na swój oddział. Dokumenty dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia odnosić się powinny do Wykonawcy, a nie do jego oddziału. W związku z powyższym zgodnie z art. 26 ust 3 Zamawiający wezwał Wykonawcę do uzupełnienia w/w dokumentów. W odpowiedzi na wezwanie Zamawiający przedstawił zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek ZUS według stanu na dzień 24.07.2012 r, natomiast zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach według stanu na dzień 26.07.2012 r. Uzupełnione dokumenty muszą potwierdzać spełnienie warunku najpóźniej na dzień składania oferty. Przy czym istotna jest nie tyle data wystawienia takiego dokumentu, ale fakt, czy z jego treści wynika spełnienie warunku właśnie na dzień składania oferty. Dniem określonym na składanie ofert był 17 lipca 2012 r. Wobec powyższego dokumenty przedstawione przez Wykonawcę nie potwierdzały w swej treści spełnienia warunku na dzień składania ofert. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
INFORMACJA O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ
Od niniejszej decyzji przysługują środki ochrony prawnej określone w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm. ).
Wójt Gminy Drawsko
Marek Tchórzka
|